Vänner

Jag har tänkt så mycket idag att mitt huvud värker. Jag har försökt skaka av mig det, men det lyckas ändå tränga ända in under huden. Ingenting har gått bra idag. Det är rött på alla övergångsställen, det regnar och är kallt, jag saknar allt och alla som är utom räckhåll. Det är en sån dag. När ingenting fungerar.

Men det finns botemedel mot allt. Vänner är det absolut bästa av de alla. När de där tårarna som bränt mot mina ögonlock till slut tog sig fram kunde jag gå rätt in i en kram från Hannah. Och när jag bestämt mig för att bara gå hem, krypa ner under täcket och försvinna ett tag efter jobbet har Hedvig lämnat en överraskning i lägenheten.

En julgran. Och i julgranen hänger massor av bilder på såna där bra stunder man aldrig vill glömma. Där hängde till och med en "mammas bulle", och under granen ett litet paket. De där sakerna gör allt det andra, det gråa, så satans litet. 

Nu luktar det gran och jul i hela lägenheten.



Kommentarer
Postat av: Anonym

hedvig är så jävla söt! / M

2008-12-09 @ 22:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0