Rehab

Kom precis hem från julavslutningen. Väldigt tjusigt, mysigt och samtidigt sorgligt. Tanken bara slog mig när vi satt där, att om ett halvår sitter vi treor längst fram, hesa och i fina klänningar, med mössorna i knäet. Om ett halvår tar vi studenten. Det är galet, och lite obehagligt.

Nu väntar jag på att i min far ska komma och hämta mig. Idag far jag nämligen iväg till en veckas rehab i norr. Inget party, inga sena nätter, inget jobb, ingen stress, bara snö och kyla. Jag har preppat med oräkneliga GB film, ljudböcker och musik och känner mig faktiskt jävligt redo. Det ska bli skönt att komma iväg. Jag behöver det. Distans. Rehab.

Om två dagar står jag förhoppningsvis på en bräda och tittar ner från Åreskutan. Åka lite för fort, hoppa lite för högt och bara känna adrenalinkickarna det ger. Åkningen ska bli så jävla kul.

Jag kommer sakna min kära sambo och lägenheten, men det är nog nyttigt det här. Dansa för mig med här hemma. God Jul och allt därtill.  

L


Från inflyttningsfesten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0