Jag har fått en julklapp...

Jag såg den i oktober. Blev kär, sådär ytligt kär man ibland blir i för dyra saker. Kär som jag blev i Minimarketskorna. Förbjuden kärlek. Kärlek som skulle kosta 5000 kronor.

Idag såg jag den igen. Blev mjuk i magen. Såg den röda lappen som skrek om att den var nersatt till 2500. Räknade mina pengar, och kommande arbetstimmar. Med julklappar och hyra inräknat var jag chanslös. Ekonomi är skräp ibland.

Sen gav Hannah mig en julklapp. Hälften. Nu ligger min kärlek ett par meter ifrån mig. Det där med hjärtesorg och tunga dagar känns milslångt borta. Jag har träffat en ny. Och jag känner att det här förhållandet har potential. Bilden gör inte min nya man någon rättvisa, men såhär ser han ut.

I SAID GOD DAMN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0